2008年6月19日星期四

decoding

記得大學時代,阿豬曾說老豆表達愛的方法,是急口令爆出一串很粗的潮州粗口。簡單來說,每當老豆爆粗時,建議 decode 的方法是這樣:
「你個衰 xyzabc#$$*!)*#」decode →「仔呀,我好愛你呀!」

我也在學習如何 decode 父母的表達。

Case 1
爸爸說:「醫生呀,如果做化療,係咪可以加錢買一隻貴啲嘅止嘔藥?」x N次
錯誤 decoding
聽見爸爸又問這個醫生早已答了N次的問題,不由得一句頂回去:「醫生都話咗做局部化療唔會嘔咯!」
正確 decoding
「醫生呀,我好擔心個女做局部化療會辛苦,只要佢唔駛嘔,我多多錢都肯俾!」

Case 2

媽媽說:「你問下黃教授,係咪真係唔食得片仔癀?」x N次
錯誤 decoding
心想:「黃教授咪解釋過個原理幾次囉,有無聽嘢0架......解釋完一次就唔好再問啦!」
就嚟無氣,答:「黃教授咪講咗片仔癀裡面有麋香,局部化療要塞住啲化療藥,麋香係活血0架,食咗咪等如無打過針?」
正確 decoding
「我無嘢可以幫到你,我完全控制唔到你病情,我唔知點算!」好明顯,每當驗血結果 AFP節節上升,媽媽就會慌了手腳,在無能為力中總想用盡方法抓緊一點什麼,增加一點掌控感和貢獻感,減低無力感和愧疚感。

Case 3
媽媽說:「乜真係唔食得牛肉咩?」x N次
錯誤 decoding
心想:「靠害?想我死快啲?都話咗唔食得,係咪要黃教授隔一個月提一次?講咗個原理就自己醒目啦!」
差點沒翻白眼,口說:「......」沒有回應,簡直不屑回應。
正確 decoding
Well... 我都不太懂得 decode,或許,媽媽沒有我想得那麼快那麼遠吧,但是,無理由丫,她一向深謀遠慮,那......為什麼?

Case 4
媽媽說:「食唔食榴槤呀?」x 2-3次
錯誤 decoding
心想:「仲嚟引我?你唔係想保護我、唔係想我好返咩?個肝已經好熱喇,仲去撥火?點好返呀?」
口說:「唔,食。」
正確 decoding
Umm... 不懂 decode。

Case 5
媽媽說:「你唔可以再瘦落去喇!」x N次
錯誤 decoding
心想:「肥又話人肥,瘦又話人瘦,想點?宜家一直都輕得好平穩,擔心乜嘢呢?何況,我控制唔到0架!」
正確 decoding
「女呀!好擔心你,你要強壯啲,至頂得住化療。」


正確的 decoding,相信不只能促進家庭和諧,在任何關係上,都能用得著。
「你們各人要快快的聽,慢慢的說,慢慢的動怒......」(雅各書1:19下)

decode decode decode......

8 則留言:

匿名 說...

Communication真是一大學問!我記得讀marketing communication 的時候,都是說講者如何encode自己而聽者又如何decode別人的message...什麼一定會有discrepancy.....

無論如何,我覺得有溝通就一定有愛,若不是的話,真的多說一句也覺得浪費時間....

用好的心態去decode別人的說話,我想會令自己快樂些!

易風思說 說...

很喜歡你這樣的表達方式, 真係口果句同心果句都表達得清清楚楚 :D

河馬 說...

多謝你給我上了寶貴一課,以後也要好好了解別人說話背後的意思。

匿名 說...

當家人向來都是用這方法溝通, 自己好自然都會被感染...懂得decode是很重要, 只是現實是家裡越多成員以這種方法溝通, 要做既decode就越費力, 身體精神狀態差d都會感到難以招架。

但願我們都學會直接說已經decode既說話, 減少不必要的傷害, 對方一聽就懂之餘, 又能甜在心頭, 若能久而久之也感染對方, 打破這個惡性decoding循環, 當然好, 這是我希望自己能做到的。(當然, 是非常困難呢~@.@")

meiji

匿名 說...

簡單的人只想簡單的事,充滿愛的人就想充滿愛的事。我也在學習用愛來作解碼器。
神就是愛﹗無論你爸媽如何演譯,你都會解讀出無盡的愛架啦﹗祝願他們都實在經驗到天父的愛,加油啊﹗

Wendy Chang 說...

呢排密密gathering, 真係今日至有空間上來!

Peggie, 係呀, "encode"其實就是assume了別人是怎樣, 所以 encoding都是一種學問, 並且是更大的學問, 因為不是人人都能在看別人時破除自己心中的尺.

Yvonne, wow~ thank you! Such an honor! :D

河馬, 此功課難哉! 深哉!

Meiji, "但願我們都學會直接說已經decode既說話, 減少不必要的傷害"--->這也是我的想望.
"只是現實是家裡越多成員以這種方法溝通, 要做既decode就越費力, 身體精神狀態差d都會感到難以招架" ---> 簡直切中要害.
"當然, 是非常困難呢" ---> 一齊努力!

詩人, 好一個用天父的愛來作解碼器. 等我繼續為自己同為父母祈禱先~

匿名 說...

我想,你阿媽想你食牛肉同榴槤,係因為果d係補品,想你補血唔使咁虛弱。我唔肯定咁係咪事實,但都好有可能。
佢都係出於愛你囉。

匿名 說...

天下間的父母有哪一個不疼惜自己的子女?榴槤、牛肉只是順口問一句吧了,無他。寶貝女,媽咪掛念妳,永遠‧